• Aktualności

            • Popołudnie w krainie magii

            • ​​​​​

               

              Hokus pokus, czary mary

              niech się spełnią andrzejkowe czary!

               

                 Pewnego listopadowego popołudnia do naszej Szkoły przybyły niesamowite postacie! Odwiedziły nas dobre wróżki z odległej Bajlandii oraz młodzi czarodzieje i czarownice prosto z Hogwartu. Nie zabrakło superbohaterów walczących ze złem i występkiem, Superman i Spiderman przylecieli od razu po udanej akcji ratowania Świata. 

                 Andrzejkowa zabawa rozpoczęła gdy wszystkie magiczne stwory dotarły do Szkoły. Uczennice klas V i VI przywitały wszystkich piosenką. Wróżka Sylwiana przepowiadała przyszłość ze swojej magicznej, solnej lampy. Można było skosztować nieziemskich ciasteczek z wróżbami, poznać imię swojej przyszłej sympatii oraz spróbować przepowiedzieć przyszłość przelewając wosk przez dziurkę od klucza. Po wróżbach nadszedł czas na tańce i zabawy przy muzyce. 

                 Tegoroczną zabawę andrzejkową będziemy ciepło wspominać.

            • Nietypowa lekcja techniki

            •      25.11.2022r klasa czwarta i piąta i przy okazji 2-3,miały lekcję techniki inaczej niż zwykle... Odwiedzili GCK w Gródku gdzie pani dyrektor Magda Łotysz opowiedziała o wielkiej firmie dziewiarskiej, Karo, która działała przez wiele lat w Gródku i zatrudniała pracowników z całej gminy i nie tylko...​​​​​​

               

              Oprócz tego że uczniowie dowiedzieli się ciekawostek o KARO, odwiedzili także Urząd Gminy w Gródku. Tu zostali przywitani bardzo serdecznie przez baardzo ważne osoby tu pracujące, a mianowicie panią zastępcę wójta Lille Waraksa i panią skarbnik Martę Popławska. Dziękujemy za miłe powitanie i upominki.

            • Wycieczka klas VII i VIII

            •    W czwartek 24.11.2022r. uczniowie klas VII i VIII wybrali się na wycieczkę do Białegostoku. Najpierw udali się do Epi-Centrum Nauki, wyjątkowego i pasjonującego miejsca, w którym nauka spotyka się z zabawą aby rozbudzać kreatywność i ciekawość świata.. Przekraczając progi Epi-Centrum uczniowie przenieśli się do zupełnie innego świata - świata nauki przez doświadczanie. Wystawa Głowna obejmuje kilkanaście obszarów tematycznych i niemal 100 stanowiskach doświadczalnych! Eksperymentując i doświadczając uczniowie mogli sprawdzić i uzupełnić wiadomości nabyte w procesie edukacji szkolnej. Po dwugodzinnej przygodnie z nauką nadszedł czas na odpoczynek, odpoczynek szarych komórek! W tym celu uczniowie wybrali się do Jumper Park Trampolin, gdzie skacząc na trampolinach i pokonując przeszkody eksploatowali mięśnie, dając głowie czas na odpoczynek. Wspólna zabawa wprawiła wszystkich w dobry nastrój i wyzwoliła mnóstwo pozytywnej energii. 

               

               

            • Apel Dziecka

            • Drogi rodzicu, uważnie przeczytaj poniższy apel (prośbę dziecka), zwróć uwagę na płynącą z niego mądrość i postaraj się wdrożyć go w wychowanie własnego dziecka!

               

              Nie psuj mnie

              Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego czego się domagam. To tylko próba z mojej strony.

               

              Nie bój się stanowczości

              Właśnie tego potrzebuję – poczucia bezpieczeństwa.

               

              Nie bagatelizuj moich złych nawyków

              Tylko Ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jeszcze jest możliwe.

               

              Nie rób ze mnie większego dziecka niż jestem

               To sprawia, że przyjmuję postawę głupio dorosłą, żeby udowodnić, że jestem duży.

               

              Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to konieczne 

              O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

               

              Nie chroń mnie przed konsekwencjami

              Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

               

              Nie wmawiaj mi, że błędy które popełniam są grzechem

              To zagraża mojemu poczuciu wartości.

               

              Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę

              Czasami mówię to, by przyciągnąć Twoją uwagę.

               

              Nie zrzędź

              W przeciwnym razie muszę się przed Tobą bronić i zrobię się głuchy.

               

              Nie dawaj mi obietnic bez pokrycia

              Czuję się przeraźliwie zawiedziony, kiedy nic z tego wszystkiego nie wychodzi.

               

              Nie zapominaj, że jeszcze trudno mi jest precyzyjnie wyrazić myśli

              To dlatego nie zawsze się rozumiemy.

               

              Nie sprawdzaj z uporem maniaka mojej uczciwości

              Zbyt łatwo strach zmusza mnie do kłamstwa.

               

              Nie bądź niekonsekwentny

              To mnie ogłupia i tracę całą swoją wiarę w ciebie.

               

              Nie odtrącaj mnie, gdy dręczę Cię pytaniami

              Może się wkrótce okazać, że zamiast prosić Cię o wyjaśnienia, poszukam ich gdzie indziej.

               

              Nie wmawiaj mi, że moje lęki są głupie

              One po prostu są.

               

              Nie rób z siebie nieskazitelnego ideału

              Prawda na twój temat byłaby w przyszłości nie do zniesienia.

               

              Nie wyobrażaj sobie, że przepraszając mnie stracisz autorytet

              Za uczciwą grę umiem podziękować miłością, o jakiej Ci się nie śniło.

               

              Nie zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty

              To po prostu mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.

               

              Nie bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę

              Wiem jak trudno dotrzymywać mi kroku w tym galopie, ale zrób co możesz, żeby się udało.

               

              Nie bój się miłości

              Nigdy.

               

               

               

               

              Apel Twojego Dziecka inspirowany jest tekstami Janusza Korczaka, lecz nie jest on jego autorem.

              Tekst został opublikowany w Polsce przez Katedrę Psychologii Rozwojowej KUL, i był tłumaczeniem anonimowej broszury-ulotki przywiezionej ze Stanów Zjednoczonych w latach 80-tych, przez prof. Czesława Walesę.

               

            • Dzień Praw Dziecka

            •      Janusz Korczak powiedział kiedyś „nie ma dzieci są ludzie”. I to jest prawda. „Dziecko to także człowiek tylko, że jeszcze mały…”. Przecież każdy dorosły kiedyś również był dzieckiem. Tak więc, podobnie jak każdy dorosły, dziecko jest właścicielem pewnych praw i wolności. Nazywają się one prawami człowieka. Źródłem tych praw jest godność człowieka, zwana również człowieczeństwem.
                   Ale to wszyscy dorośli powinni brać udział w rozwoju umysłowym i fizycznym dziecka, gdyż dzieci są największym bogactwem każdego społeczeństwa i w przyszłości to one będą decydowały o swojej wspólnocie, państwie, globie. Należy je więc bardzo dobrze do tej roli przygotować. Ma to robić rodzic, nauczyciel, lekarz, policjant, polityk itd.
                   Dziecko nie jest własnością dorosłych. Jest słabsze od dorosłych, dlatego też musi posiadać dodatkową ochronę przed siłą dorosłych. Taką ochronę dają im prawa dziecka zapisane w Konwencji o prawach dziecka. Konwencja zobowiązuje państwo i dorosłych do szczególnego traktowania dzieci.


              Prawa dziecka, podobnie jak prawa człowieka podzielone są według kategorii na prawa:

              • osobiste, umożliwiające rozwój dziecka. Są to: prawo do życia, prawo do tożsamości, prawo do rozwoju, prawo do wychowania w rodzinie, prawo do wyrażania własnych poglądów, prawo do informacji;
              • polityczne lub publiczne, dzięki którym dziecko wyraża swoje poglądy i uczestniczy w życiu swojej grupy, społeczności, państwa. Są to prawa: prawo do wyrażania własnych poglądów, prawo do uczestniczenia w stowarzyszeniach;
              • socjalne, które są obowiązkami państwa i dorosłych do stworzenia odpowiednich warunków do rozwoju umysłowego i fizycznego dziecka. Są to: prawo do godnych warunków życia i odpowiedniego poziomu życia, prawo do opieki zdrowotnej, prawo do odpoczynku;
              • ekonomiczne, umożliwiające dziecku przygotowywanie się do niezależności materialnej od innych. Najważniejszym jest prawo do nauki; ponadto ochrona prawa pracy podejmowanej, czy to w ramach obowiązku nauki czy wakacyjnego zarobku.

              Uczniowie naszej szkoły na dzisiejszych warsztatach przypominali prawa dziecka zapisane w Konwencji śpiewając piosenkę o prawach dziecka .Niektóre z praw przedstawili w wersji graficznej, obejrzeli film edukacyjny ,,Co to są prawa dziecka?’’, recytowali wiersze dotyczące omawianej tematyki. Podsumowaniem zespołowej pracy była piosenka ,, Dzieckiem bądź jak najdłużej’’ i pamiętaj o jednym obowiązku którym
              jest ,,posłuszeństwo’’.

            • Pamiętamy o tych, którzy odeszli

            •  

                   W Dzień Zaduszny uczniowie klasy 6 udali się na cmentarz w Królowym Moście, gdzie modlili się i palili znicze przy grobie pomordowanych mieszkańców wsi Popówka oraz przy grobie mamy naszej uczennicy. Był to czas refleksji, zadumy oraz wspomnień o tych, którzy odeszli...

               

              "Umarłych wieczność dotąd trwa,

              dokąd pamięcią się im płaci.

              Chwiejna waluta. Nie ma dnia,

              by ktoś wieczności swej nie tracił." 

                                               Wisława Szymborska

               

               

               

            • Obchody Święta Niepodległości

            •    W roku 2022 obchodzimy 104 rocznicę Odzyskania Niepodległości przez Polskę po 123 latach niewoli. Uczniowie klas IV - VIII pod okiem pani Iwony przygotowali krótkie przedstawienie, a młodsi koledzy zaśpiewali piękne pieśni niepodległościowe. Całą uroczystość rozpoczęliśmy o 11:11 odśpiewaniem "Mazurka Dąbrowskiego" w ramach akcji MEN "szkoła do hymnu".

            • Dzień Edukacji

            • Rozpoczęcie nauki w szkole jest ważnym wydarzeniem w życiu dziecka, jak i jego Rodziców.

              13 października 2022 r. uczniowie klasy pierwszej Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Załukach złożyli uroczyste ślubowanie.

              Zanim Wojtek i Grzegorz zostali przyjęci do grona społeczności szkolnej musieli przedstawić to, czego już się w szkole nauczyli. W świat nauki wprowadziły ich narrator – Paulina i gospodyni - Agata. Pierwszaków w śpiewaniu piosenek wsparli koleżanki i koledzy z klasy 0.

              Kulminacyjnym momentem uroczystości było złożenie przysięgi uczniowskiej. Po ślubowaniu Pani Dyrektor symbolicznym ołówkiem pasowała na ucznia. Na pamiątkę pierwszoklasiści otrzymali dyplomy, upominki od szkoły oraz od Rodziców. Przyrzeczenie złożyli również Rodzice, którzy obiecali wspierać swoje dzieci w procesie edukacji.

              Pani Dyrektor życzyła najmłodszym satysfakcji ze zdobywania wiedzy oraz dużo radości w każdym dniu nauki.

              Po pasowaniu Pierwszoklasiści udali się do klasy na poczęstunek przygotowany przez Rodziców.

              Rodzicom gratulujemy wspaniałych pociech, a Pierwszakom życzymy wielu sukcesów w murach naszej szkoły. Niech nigdy Was nie opuszcza zapał do nauki.

               

            • Spotkanie autorskie

            •   W ramach Dyskusyjnych Klubów Książki Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku ufundowała dla Filii Biblioteki w Załukach spotkanie autorskie z Norbertem Grzegorzem Kościeszą. 

                 13 października  uczniowie Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Załukach oraz dzieci z Punktu Przedszkolnego w Załukach mieli przyjemność poznać lokalnego autora baśni i legend. Pan Norbert z dużym poczuciem humoru i energiczną pasją przedstawił słuchaczom swoją twórczość. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem. Największe zainteresowanie wśród dzieci i młodzieży wzbudziły rekwizyty przywiezione przez pisarza, w szczególności miotła Gienia.

                    Po fascynującej podróży w świat baśni uczestnicy mogli kupić książki z autografem i specjalną dedykacją.